HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Friday, March 7, 2014

Kenangan majlis MUAS ke 4 bersama Habib Alwee Assegaf

Habib Alwee Assegaf - kenangan dakwah di Kedah 16 Feb 2014 - Majlis Ummah Ahli Sunnah ( MUAS )

Kenangan majlis bersama Al habib Alwee bin Muhamad Assegaf di Kedah . Insya Allah habib pertama kali datang Kedah dan beliau akan datang semula bulan april katanya. Perkongsian ini bukan ana taksub tetapi sedikit perkongsian selama sehari bersama habib yg mana ini Allah memperzahirkan kekuasaan Nya . Habib merupakan Khasyaf . Allah bukankan banyak perkara ghaib kepada beliau . Semalam sewaktu berkelah santai santai ada kawan ibu saya bertemu habib terus habib kata " kamu ada penyakit dalam perut bukan (kan) maka perempuan itu terus menangis kerana beliau telah merasiakan perkara ini dari diketahui suami beliau sejak dari 2004 dan habib pesan kepada saya jaga perempuan ini dia mulia Allah buat semua pasti ada hikmah dan hikmah hari ini semua orang tahu perempuan ini adalah solehah dan memerlukan perhatian kamu semua (ibu dan keluarga saya ) .

Perkara ke dua semasa kami atas kereta menuju ke masjid tandop saya dibelakang, habib di hadapan sedang berborak dan saya dan 2 sahabat di belakang maka habib terus panggil nama saya " ust helmi ! jangan fikir banyak ,hidup mau senang ( tenang )" saya teperanjat sebab memang saya tengah fikir soal majlis di tandop

. Perkara ke 3 dan ke 4 semasa lepas makan malam ada sahabat dari maktab mahmud dan darul hadis temani kami dan bertemu habib makan, habib terus cakap kpd salah seorang " kamu semalam telah berpisah dengan kekasih perempuan kamu , kamu tinggalkan dia sebab tak sesuai dengan kamu " dan sahabat yang ke 2 habib berkata " ibu kamu sedang sakit kaki bagi beliau makan garam ya " ALLAH ALLAH ....Allah memperzahirkan kekuasan beliau dengan melihat sendiri Allah membuka perkara ghaib sebagai tanda kekuasan Allah. Saya dan teman yang mengikuti habib semalam rasa amat amat risau dan badan sentiasa peluh hati sentiasa berdebar . Moga Allah rahmati habib Alwee dan moga habib Alwe datang kedah lagi .pembetulan habib Alwee ialah cucu saudara kepada Habib abdul Qadir Jeddah wali Qutub








No comments:

Post a Comment