HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Wednesday, August 28, 2019

Pesan walid buat anak anak

Pesan walid buat anak anak

Cinta Tahah Air
يحب الوطن من الإيمان
Anak anak ingat pesan walid dan panjangkan pesan kepada anak cucu cicit keturunan kita dengan peringatan ini , syukurilah kalian dengan nikmat Allah kurniakan tanah Melayu buat kita semua. Jaga jatidiri bangsa agar Islam terus dijulang setinggi tingginya dalam jiwa kalian , anak cucu cicit kalian serta sentiasa meletak Islam pada tempat yang tinggi.
Merdekakan jiwa kalian dengan hanya mentauhidkan ALLAH , Cinta ALLAH , Cinta Rasul , cintailah agama, Cinta ibu dan walid , cintailah jatidiri bangsa kita yang penuh budaya dan adab . Sama sama kita jaga nikmat kemerekaan tanahair kita ini . Satu ketika dulu datuk nenek moyang kita terdahulu mempertahankan maruah Islam , negara dan bangsa kita hingga ramai yang terbunuh terkorban ada dari mereka tiada pusara . Moga kalian dimasukan semangat mempertahankan agama negara dan bangsa seperti datuk nenek moyang dan leluhur kalian yang terdahulu.
Moga kalian dipelihara kerohnian , moga kalian dipelihara Iman Islam Ehsan , moga kalian hidup dan mati dalam kalimah tauhid , moga kalian dijauhkan dari segala fithnah dunia dan akhirat , moga kalian dihidupkan hati dengan kefahaman agama mengenali ALLAH , memahami hukum ALLAH serta amalkan dengan Istiqomah dan moga kalian selamat dunia dan Akhirat.

Salam Merdeka dari kami
Selamat menyambut kemerdekaan negara  yang ke 62 dengan penuh kesyukuran .

No comments:

Post a Comment